2017 F1 – HUNGARORING V NOVÉM

2017 F1 – HUNGARORING V NOVÉM

Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Maďarska teprve podruhé (vždy na Ferrari)

Přes třicet let patří Hungaroring k okruhům formule 1, stal se tak v poslední době jednou z nejstabilnějších součástí mistrovství světa...

V roce 2016 se na Hungaroringu hodně investovalo do okruhu, letos do zázemí pro diváky. Vyrostla nová Fan Zone, objevily se simulátory a další atrakce, vyvrcholením F1 Experiences je dokonce jízda v dvoumístném monopostu F1 pro vítěze diváckých soutěží! Americká Liberty Media, nový majitel šampionátu, se opravdu snaží závody zatraktivnit! Ostatně i v paddocku se objevily různé zábavní atrakace, zmizely přebytečné zátarasy a přestože má atmosféra ještě daleko do americké, formule 1 vykročila správnou cestou. Za mořem si totiž uvědomují, že bez diváků by nebylo závodů...

Hlavními tématy na Hungaroringu byly povinné zavedení ochranných oblouků systému HALO od příští sezony, výhledy na změny jezdeckého obsazení 2018, revoluce v nejslabším týmu Sauber a především vyrovnaný souboj nejrychlejších sestav Ferrari a Mercedes-AMG o titul mistra světa! Kimi Räikkönen se zlobil, že mu pole position unikla o 0,168 sekundy ve prospěch týmového kolegy Sebastiana Vettela, který mu nedal šanci ani v závodě. Byl to velký den Ferrari, oba jezdci na prvních dvou místech v cíli, spokojen byl také přihlížející Sergio Marchionne, CEO Ferrari a Fiat Chrysler Automobiles. Lewis Hamilton prohlásil, že na Ferrari prostě o maďarském víkendu neměli...

Souboj Mercedes-AMG a Ferrari dospěl tak daleko, že Valtteri Bottas pustil týmového kolegu Lewise Hamiltona před sebe, aby se pokusil Ferrari dohnat! Když se to nepodařilo, Hamilton mu v závěru závodu zase třetí místo vrátil. Vítězný Sebastian Vettel absolvoval bezchybný závod průměrnou rychlostí 184,386 km/h, ale jeho triumf nebyl snadný. Celý závod jel s problémy na řízení, příčka volantu byla při jízdě přímým směrem skloněna výrazně vlevo. Za dvojicí Ferrari SF70H dokončili závod Valtteri Bottas, Lewis Hamilton (oba Mercedes-AMG W08), Max Verstappen (Red Bull RB13; navzdory penalizaci 10 sekund za likvidaci týmového kolegy Daniela Ricciarda hned v první zatáčce), Fernando Alonso (McLaren MCL32 Honda; nejlepší výsledek sezony a nejrychlejší kolo závodu!), Carlos Sainz (Toro Rosso STR12; Alonso mladšího krajana zkušeně překonal), Sergio Pérez, Esteban Ocon (oba Force India VJM10), Stoffel Vandoorne (McLaren MCL32 Honda) a další.

Více o Hungaroringu, formuli 1, dvousedadlovém monopostu F1 i nové formuli 2 najdete v internetovém časopise TH Auto číslo 9/2017, který vyjde na tomto webu počátkem září.

TOM HYAN, Hungaroring/Budapešť 2017

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

2017 F1 Hungaroring
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více