ECCE HOMO 2018 – MERLIHO REKORD!

ECCE HOMO 2018 – MERLIHO REKORD!

Christian Merli (Osella FA30 Zytek LRM V8) je znovu hrdinou Ecce Homo, absolutním vítězem ročníku 2018

Christian Merli podruhé vyhrál Ecce Homo ve Šternberku, tradiční součást mistrovství Evropy v závodech do vrchu! Veleúspěšného Simona Faggioliho porazil už v ročníku 2016, loni s ním sice prohrál, ale letos zářil už od tréninku, kdy překonal rekord trati poprvé (2:42,51) a v první jízdě závodu podruhé (2:41,37). Ve druhé jízdě zamíchal karty déšť, což vyneslo českého reprezentanta Václava Janíka na skvělé druhé místo, když se vklínil mezi italské mistry! V součtu časů obou jízd dosáhl Merli 5:45,730, Janík byl zhruba o devět sekund horší (5:55,80), zatímco Faggioli ztrácel už jedenáct sekund (5:57,050). V první desítce byli tři Italové, pět Čechů, jeden Švýcar a jeden Rakušan, což jasně vypovídá o rozložení sil.

Po celý víkend závodu přálo počasí, déšť přišel až v samotném závěru, ale přesto se start zpozdil pro vážnou nehodu amatérského řidiče, který si přijel v sobotu po ránu na ještě otevřenou trať zajezdit se starým Fiatem X1/9. Nepatřil k žádnému týmu, nebyl to přihlášený závodník, jak chybně uváděla mnohá média, ale bohužel to byla jeho jízda poslední.

Počet přihlášených na Ecce Homo atakoval hranici dvou stovek jezdců z obou skupin moderních a historických automobilů, snad poprvé zpestřily start kuriozní buginy, ale i mnohé jiné účastníky jsme ve Šternberku viděli poprvé. Největší pozornost samozřejmě poutala výprava italská, opravdu početná, která nakonec ovládla obě skupiny. Vždy zvítězil Ital před českým reprezentantem, s moderními sportovními prototypy Christian Merli (Osella FA30) před Václavem Janíkem (Norma M20 FC), v historických vozech Uberto Bonucci (Osella PA9/90) před Adamem Klusem (March-HSS Audi CanAm), jejichž časy by je však absolutně pasovaly do čtvrté desítky mezi všemi závodníky!

V mistrovství Evropy je situace jasná, převahu tam mají italští a naši jezdci. Je neuvěřitelné, kolik špičkových automobilů se objevilo v rukách českých závodníků, zejména sportovních prototypů věhlasných značek Osella, Norma nebo Ligier, ale i různých formulových vozů. Neuvěřitelně se zlepšil šternberský Petr Trnka (Ligier JS53), když v první jízdě dal 3:02, zatímco jeho osobní rekord byl dřívějších 3:11. Stačilo to na osmé místo s dvoulitrovým motorem v absolutní klasifikaci (ostatní v první desítce měli třílitry, desátý Vitver čtyřlitr v siluetě Audi). Václav Janík se spiderem Norma M20 FC jel letos nejlépe 2:48,41 (Faggioli 2:44,290), ale na mokré trati pak byl o šest sekund rychlejší než desetinásobný mistr Evropy. Divákům ukázal i novou Normu M30, uzavřený sportovní prototyp kategrorie LMP3 pro okruhy. Miloš Beneš (Osella FA30) se blýskl časem 2:46,930 v první jízdě, což je český rekord a celkově byl čtvrtý. Závody to byly napínavé. Ještě se k nim vrátíme podrobněji v internetovém časopise TH Auto číslo 7, který vyjde v červenci na těchto webových stránkách.

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Šternberk (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

ECCE HOMO 2018
Nejnovější články

2018 FIA F2 – S ČESKÝM TÝMEM!

Formule 2 loni nahradila GP2 Series a letos dostala nové vozy. Do mistrovství FIA F2 s nimi... čti více

FORMULE 1 a další závodníci (5)

Pátá sada osmadvaceti fotografií s autogramy slavných závodníků pochází nejen z formule 1, ale... čti více

2018 F1 – RULETA NA HUNGARORINGU

V tropických vedrech zapršelo na hodinku, přesně na kvalifikaci formule 1, a to rozhodlo o... čti více