ECCE HOMO 2018 – MERLIHO REKORD!

ECCE HOMO 2018 – MERLIHO REKORD!

Christian Merli (Osella FA30 Zytek LRM V8) je znovu hrdinou Ecce Homo, absolutním vítězem ročníku 2018

Christian Merli podruhé vyhrál Ecce Homo ve Šternberku, tradiční součást mistrovství Evropy v závodech do vrchu! Veleúspěšného Simona Faggioliho porazil už v ročníku 2016, loni s ním sice prohrál, ale letos zářil už od tréninku, kdy překonal rekord trati poprvé (2:42,51) a v první jízdě závodu podruhé (2:41,37). Ve druhé jízdě zamíchal karty déšť, což vyneslo českého reprezentanta Václava Janíka na skvělé druhé místo, když se vklínil mezi italské mistry! V součtu časů obou jízd dosáhl Merli 5:45,730, Janík byl zhruba o devět sekund horší (5:55,80), zatímco Faggioli ztrácel už jedenáct sekund (5:57,050). V první desítce byli tři Italové, pět Čechů, jeden Švýcar a jeden Rakušan, což jasně vypovídá o rozložení sil.

Po celý víkend závodu přálo počasí, déšť přišel až v samotném závěru, ale přesto se start zpozdil pro vážnou nehodu amatérského řidiče, který si přijel v sobotu po ránu na ještě otevřenou trať zajezdit se starým Fiatem X1/9. Nepatřil k žádnému týmu, nebyl to přihlášený závodník, jak chybně uváděla mnohá média, ale bohužel to byla jeho jízda poslední.

Počet přihlášených na Ecce Homo atakoval hranici dvou stovek jezdců z obou skupin moderních a historických automobilů, snad poprvé zpestřily start kuriozní buginy, ale i mnohé jiné účastníky jsme ve Šternberku viděli poprvé. Největší pozornost samozřejmě poutala výprava italská, opravdu početná, která nakonec ovládla obě skupiny. Vždy zvítězil Ital před českým reprezentantem, s moderními sportovními prototypy Christian Merli (Osella FA30) před Václavem Janíkem (Norma M20 FC), v historických vozech Uberto Bonucci (Osella PA9/90) před Adamem Klusem (March-HSS Audi CanAm), jejichž časy by je však absolutně pasovaly do čtvrté desítky mezi všemi závodníky!

V mistrovství Evropy je situace jasná, převahu tam mají italští a naši jezdci. Je neuvěřitelné, kolik špičkových automobilů se objevilo v rukách českých závodníků, zejména sportovních prototypů věhlasných značek Osella, Norma nebo Ligier, ale i různých formulových vozů. Neuvěřitelně se zlepšil šternberský Petr Trnka (Ligier JS53), když v první jízdě dal 3:02, zatímco jeho osobní rekord byl dřívějších 3:11. Stačilo to na osmé místo s dvoulitrovým motorem v absolutní klasifikaci (ostatní v první desítce měli třílitry, desátý Vitver čtyřlitr v siluetě Audi). Václav Janík se spiderem Norma M20 FC jel letos nejlépe 2:48,41 (Faggioli 2:44,290), ale na mokré trati pak byl o šest sekund rychlejší než desetinásobný mistr Evropy. Divákům ukázal i novou Normu M30, uzavřený sportovní prototyp kategrorie LMP3 pro okruhy. Miloš Beneš (Osella FA30) se blýskl časem 2:46,930 v první jízdě, což je český rekord a celkově byl čtvrtý. Závody to byly napínavé. Ještě se k nim vrátíme podrobněji v internetovém časopise TH Auto číslo 7, který vyjde v červenci na těchto webových stránkách.

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Šternberk (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

ECCE HOMO 2018
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více