FIA HILL CLIMB MASTERS Šternberk 2016

FIA HILL CLIMB MASTERS Šternberk 2016

Devítinásobný mistr Evropy Simone Faggioli (Norma M20 FC Zytek) opět nedal nikomu šanci, byl ze všech nejrychlejší

Poprvé se jel závod FIA Hill Climb Masters v českém Šternberku; mezinárodní automobilová federace FIA jej vypsala teprve podruhé v historii, ale přidělila k nám na zkrácenou trať Ecce Homo...

Byl to velký úspěch. Soutěže národních družstev se jezdí v různých disciplínách, u závodů do vrchu to nebylo zatím obvyklé. Mezinárodní automobilová federace FIA vyhlásila Pohár národů v závodech do vrchu poprvé na podzim 2014, kdy se jelo v Lucembursku. Byl stanoven dvouletý cyklus, takže druhý ročník se pořádal až letos ve Šternberku (na trati Ecce Homo, jednoho ze závodů mistrovství Evropy). Italové prvenství neobhájili, překvapivě zvítězil tým Slovenské republiky.

V podstatě je povolen start s jakýmkoli automobilem, který splňuje podmínky jedné ze tří kategorií, jež zahrnují obvyklé závodní vozy z mistrovství Evropy do vrchu, produkční automobily (zejména Gran Turismo) a speciály, nezařaditelné do žádné z prvních dvou skupin (např. britské monoposty pro závody do vrchu). Britové byli ovšem důvodem zkrácení trati Ecce Homo na 3333 metrů (do Sojkovy zatáčky), nádrže jejich monopostů jsou totiž malé, na osmikilometrovou trať by nestačily. O to větší drama však tyto jízdy přinášejí, žádnou chybu již nelze na krátké trati eliminovat.

Startérovi se ve Šternberku představilo čtrnáct národních týmů. Nejlépe se vedlo Slovákům, kteří odčinili porážku z Lucemburska. Z nich dvaašedesátiletý veterán Igor Drotár (Škoda Fabia WRC) zajížděl nejlepší časy, dokonce před Jozefem Bérešem juniorem, který sedlal dvoulitrovou formuli Renault (chassis Tatuus). Součet minimálních rozdílů mezi dvěma lepšími ze tří jízd znamenal 0,55 sekundy a tím i vítězství v Poháru národů! Švýcaři dosáhli 0,62 s, Rakušané 0,68 s, Češi po problémech Tomáše Vavřince s řazením byli předposlední (1,51 s). Absolutní prvenství (tentokrát se nesčítaly časy jízd, rozhodovala nejrychlejší ze tří) dobyl Simone Faggioli (Norma M20 FC Zytek 3.0 V8). Na posledním Ecce Homo sice podlehl Christianu Merlimu na tovární Oselle, ale ve FIA Masters ho opět porazil. Oba Italy na prvních dvou místech dělilo čtrnáct setin sekundy. Více v internetovém časopise TH Auto číslo 7/2016 (rozkliknete vpravo na tomto webu).

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Šternberk (CZ)

FIA MASTERS ŠTERNBERK 2016

1. Simone Faggioli (I), Norma M20 FC Zytek 3.0 V8, čas 1:17,51

2. Christian Merli (I), Osella FA30 Evo RPE 3.0 V8, čas 1:18,05

3. Scott Moran (GB), Gould GR61X- NME 3.5 V8, čas 1:18,93

Pozn. Započítává se nejlepší ze tří jízd

FIA MASTERS NATIONS CUP 2016

1. Slovensko rozdíl 0,55 s (0,06/0,11/0,37)

2. Švýcarsko rozdíl 0,62 s (0,14/0,20/0,28)

3. Rakousko rozdíl 0,68 s (0,07/0,11/0,50)

Pozn. Započítává se minimální časová diference mezi dvěma jízdami u tří závodníků národního týmu

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

Šternberk FIA Masters 2016
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více