FORMULE 1 a další závodníci (4)

FORMULE 1 a další závodníci (4)

Piers Courage (1970 Team Williams)

Věřím, že tato čtvrtá sada fotografií s autogramy slavných závodníků udělá radost všem příznivcům klasického motorsportu a hlavně formule 1, právě tak, jako dělá radost mně už od té dávné doby, kdy jsem je obdržel tehdy ještě fungující listovní poštou. Byla jiná doba a lidé mezi sebou komunikovali, ani největší hvězdy motorsportu neměly problém připojit pár milých slov! Přinášíme dalších osmadvacet snímků legendárních závodníků ze světa formule 1, sportovních prototypů, ale také 500 mil Indianapolis...

Piers Courage (1942 - 1970) byl mojí oblíbenou hvězdou, jedním z posledních úspěšných jezdců v soukromém týmu, který vedl Frank Williams. Bohužel talent dědice pivovaru Courage se nemohl rozvinout více, když po defektu závěsu kola nového vozu De Tomaso 505 Ford DFV havaroval v Zandvoortu a uhořel. Jezdil na Lotusu a BRM, než přešel pro sezonu 1969 k Williamsu a na Brabhamu byl nejlépe druhý v Monaku a USA (v MS 1969 osmý). Pak Frank Williams zvolil pro sezonu 1970 nešťastné De Tomaso, které se stalo Piersovi osudným a tiše ze z formule 1 zase vytratilo. V závodech sportovních prototypů jel Piers nejen na soukromém Ferrari 275 GTB, ale také s továrními stroji Matra-Simca 650 a Alfa Romeo 33/3. Jeho krásná žena Lady Sarah Curzon byla dcerou Lorda Howeho, britského závodníka předválečné éry. Mají dva syny Jasona a Amose...

Velkou hvězdou je dodnes Jacky Ickx (narozen na Nový rok 1945), nyní ambasador Volkswagen Group, vicemistr světa 1970 na Ferrari 312B a vítěz osmi Grand Prix F1, ale také několikanásobný vítěz 24 h Le Mans a úspěšný účastník afrických maratonů. Společná večeře na německém zámku Bensberg po testování několika vozů od Volkswagen Classic byla pro mě a moji ženu Helenu velkým zážitkem, u stolu byl jen s námi Jacky Ickx se svým synem a dcerou Vaninou (závodnicí!) i další bývalý jezdec formule 1 Hans-Joachim Stuck. Jacky Ickx mj. zavzpomínal na okruhové ME 1964 s Fordem Cortinou v Budapešti i na svoje počátky na Šestidenní, kdy se jezdilo kolem domu Hanse Stucka Seniora v Garmisch-Partenkirchenu. Vyznal se ke své lásce k Africe, která mu dala nejen triumf v Dakaru, ale i současnou životní partnerku...

Skot Innes Ireland (1930 - 1993) mi napsal už jako sportovní redaktor Autocaru (pak ho vystřídal Ray Hutton, prezident COTY, který mě v roce 2000 přijímal do evropské poroty Car of the Year). Málokdo ví, že právě on byl prvním Létajícím Skotem ještě před Jimem Clarkem, když pro tovární Lotus vyhrál vůbec první Grand Prix F1 (1961 GP USA na okruhu Watkins Glen). Jel 50 Grand Prix v letech 1959 až 1966 na Lotusu, Cooperu, BRP a BRM, v mistrovství světa byl nejlépe čtvrtý (1960). Tolik stručné info alespoň k některým z představených závodníků.

TOM HYAN

Foto archiv Tomáše Hyana


Fotogalerie k článku

F1 a další závodníci (4)
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více