KIA OPTIMA 2016 – druhá fáze

KIA OPTIMA 2016 – druhá fáze

Nová karosářská varianta Sportswagon v provedení Optima GT před startem testovacích jízd v Mnichově

V Evropě reprezentuje největší sedany korejské automobilky Kia Motors nová generace Optima, představená novinářům koncem loňského roku ve Frankfurtu. Letos jsme se v Mnichově zúčastnili uvedení druhé fáze, a to kombi Optima Sportswagon, sportovní verze Optima GT, sportovní výbavy GT-Line (pro standardní Optimu) a hybridního provedení PHEV. Vozy se již prodávají na českém trhu.

Dlouhou řadu automobilů Kia střední třídy reprezentovaly nejprve licenční produkty Mazda, pak přišel i na český trh Clarus (Credos), rovněž s díly Mazda, a teprve od dvou generací Magentis (2000 MS, 2005 MG) lze hovořit o vlastní korejské konstrukci. Navzdory použití jména Optima na vybraných zámořských trzích už dříve, hovoříme o nové Optimě (TF) z roku 2010 jako o první generaci i proto, že se stala rovnocenným konkurentem ostatním, a to nejen technikou, ale i designem, přinášejícím dávku originální elegance.

Na sklonku roku 2014 jsme si poprvé v novém Kia Design Center v Namyangu prohlédli nástupce druhé generace (JF), který přes jistou podobnost je zcela novým vozem. Nová Optima je samozřejmě lepší než ta předcházející, má příjemné jízdní vlastnosti s patřičnou dávkou komfortu, jak se na velký sedan sluší. Vzniklo už více než jeden milion vozů od roku 2010 (výroba v Koreji, USA a Číně) včetně hybridní verze. Nová generace nabídne více, po sedanu přichází v Evropě do prodeje také kombi Sportswagon, jehož design naznačila studie Sportspace na Ženevském autosalonu 2015, a rovněž Plug-In Hybrid (zatím jen pro sedan). Na první pohled novou Optimu odlišuje třetí boční okno ve sloupku C (dříve jen ve dveřích), rozvor náprav se prodloužil o 10 na 2805 mm, ale při téměř nezměněných vnějších rozměrech (délka +10 mm, šířka +25 mm, výška +10 mm) vyniká Optima lepším využitím obestavěného prostoru, zejména pro cestující vzadu.

Pro Evropany se samozřejmě staví na vznětovém čtyřválci U-II s objemem válců 1,7 litru a zvýšeným výkonem na 104 kW (141 k). Pro různé části světa jsou v nabídce různé zážehové čtyřválce, do Evropy zatím míří jen dvoulitr, spojený s elektromotorem ve verzi Plug-In Hybrid (celkový systémový výkon 151 kW, resp. 205 k). Základem je šestistupňová převodovka s přímým řazením pro U-II, alternativou samočinné řazení, v případě U-II s automatizovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou (suché spojky, úspěšně dimenzovány pro 340 N.m turbodieselu), ve druhém v klasické šestistupňové podobě s kapalinovým měničem momentu. Lahůdkou je Optima GT, nabízená i jako Sportswagon, a to s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 180 kW (245 k), spojeným se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Více o nových verzích Optimy najdete v internetovém časopise TH Auto 6/2016, který vyjde na těchto stránkách počátkem října 2016.

TOM HYAN, Frankfurt/Mnichov (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

KIA OPTIMA 2016
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více