ME DO VRCHU 2017 – FAGGIOLIHO REKORD!

ME DO VRCHU 2017 – FAGGIOLIHO REKORD!

Simone Faggioli (Norma M20 FC Zytek 3000 V8) na Ecce Homo ve Šternberku 2017

Mistrovství Evropy v závodech do vrchu, jehož součástí je Ecce Homo ve Šternberku už více než 35 sezon, vidělo další triumf italského závodníka Simona Faggioliho, který závěrem sezony získal svůj desátý titul mistra Evropy, čímž překonal legendárního krajana Maura Nestiho! Celkově druhé místo ME-V 2017 i druhé místo ve Šternberku patří Christianu Merlimu, který jede s oficiální podporou Osella Engineering. Čtvrtým v ME 2017 a vítězem kategorie E2-SH (siluety) se stal český reprezentant Dan Michl na Lotusu Elise V8.

Vzájemný souboj o evropský titul ve vyšší kategorii sportovních prototypů ME-V je už několik let záležitostí italských závodníků Simona Faggioliho na francouzském voze Norma a Christiana Merliho na italské tovární Oselle, který Faggioliho v týmu bývalého konstruktéra vozů formule 1 vystřídal. Nic si nedarují obzvláště proto, že každý bojuje v jiné třídě, takže si většinou odvážejí shodně po 25 bodech za vítězství a jen čekají na chybu druhého! V jednom závodě ji udělal Merli, a proto mu na Faggioliho chybělo 12,5 bodu (skóre 250:237,5).

Mistrovství Evropy v závodech do vrchu patří k nejdéle pořádaným šampionátům FIA, slaví totiž opomíjené výročí, první ročník byl vypsán v roce 1957. Vedle italských závodníků má v dnešním mistrovství Evropy největší zastoupení Česká republika. V první desítce kategorie II (závodní vozy) jsou totiž klasifikováni jen italští a čeští jezdci! Absolutním mistrem je Simone Faggioli, syn závodníka Maria Faggioliho, narozený ve Florencii 24. července 1978. Před dvaceti lety začínal s cestovními vozy, záhy však přešel na placky, tedy otevřené sportovní prototypy a zbytek už znáte. Tituly mistra Evropy vyjel v letech 2005 a pak 2009 až 2017, čímž dosáhl magické hranice 10 titulů, a tak o jeden překonal svého slavného krajana (už zesnulého) Maura Nestiho, který byl devětkrát šampionem v rozmezí let 1975 až 1988 (rovněž sportovní prototypy, ale Lola nebo Osella, vždy s motorem BMW). Andrea Bormolini byl v mistrovství Evropy 2017 třetí (Osella), jeho strýc Fausto Bormolini (Reynard K02 F3000) sedmý.

České úspěchy vede Dan Michl, celkově čtvrtý a první v kategorii E2-SH, kde startuje s uzavřenou siluetou Lotus Elise, poháněnou speciálním americkým motorem Hartley V8, složeným ze dvou motocyklových čtyřválců. Ve stejné třídě jedou také Vladimír Vitver (Audi TT R V8 DTM) a Marek Rybníček (Ford Fiesta WRC), celkově osmý a čtrnáctý v ME 2017. Naši ovšem září i se sportovními prototypy, velmi rychlý Miloš Beneš (Osella) měl smůlu, na Ecce Homo nedojel a skončil v šampionátu desátý, o pouhé dva body ho překonal šternberský Petr Trnka na novém Ligieru JS53 EVO 2.

Samostatně hodnocená kategorie I (produkční vozy) našim závodníkům opět unikla! Vítězem se stal Rakušan s pseudonymem Tessitore, sedlající Porsche 911/997 GT3 Cup, a mohli ho ohrozit jen naši reprezentanti! Navrátilec Tomáš Vavřinec (Mitsubishi Lancer EVO IX) na něho ztratil 11 bodů (skóre 174:185), celkově třetí byl Lukáš Vojáček (168; Subaru WRX STI). Martin Jerman na Lamborghini Gallardo GT3 skončil pátý, veterán Jaromír Malý (Lancer EVO X) šestý (a první v Gr.N) a čtvrté místo patřilo Slovákovi Janu Miloňovi (BMW Z4 GT3).

TOM HYAN a HELENA HYANOVÁ, Šternberk (CZ)

Foto Tom Hyan a Helena Hyanová (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

ME VRCHY 2017
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více