MUSEO FERRARI MARANELLO 2018

MUSEO FERRARI MARANELLO 2018

Ferrari F2008 (Felipe Massa, osmiválec 2,4 l)

Minulou sobotu jsem opět navštívil Museo Ferrari v Maranellu. Už si ani nepamatuji, kolikrát jsem tam byl! Kdykoli mám v Maranellu čas, tak tam jdu. Exponáty se totiž průběžně mění, viděl jsem tam i řadu kuriozit, k nimž patří speciál pro Erica Claptona, dvouapůllitrový dvouválec typu 116 pro formuli 1, zvláštní prototypy jiných motorů, Ferrari 408 RM4 s pohonem všech kol, hybridní prototypy a systémy KERS, novodobý Indy Car Ferrari, či třeba závodní motorové čluny a aplikace šestiválců Dino do sportovního vozu Innocenti!

Museo Ferrari Maranello, dříve Galleria Ferrari, poblíž hlavního výrobního závodu Ferrari, shromažďuje desítky vzácných automobilů a motorů! Nyní ještě probíhá výstava Rosso Infinito na počest loňského 70. jubilea značky, exponátů je proti minulým létům možná méně, o to však jsou cennější. V tomto příspěvku jsem se zaměřil na dvoranu slávy formule 1, která je připomínkou všech jezdců startujících na Ferrari v mistrovství světa formule 1 a slavných automobilů s atmosféricky plněnými motory I4, V6, V8, V10 a V12, ale i přeplňovanými šestiválci. Žádná jiná značka nestartuje ve formuli 1 od jejího zrodu, žádná jiná neabsolvovala všechny sezony, žádná jiná nepřenáší zkušenosti ze závodních tratí do sériové produkce v tak velkém rozsahu, žádná jiná se netěší takové slávě a obdivu. Pokud někdo tvrdí, že třeba Maserati nebo Aston Martin jsou lepší, asi nic o historii automobilismu neví. Při vší úctě k jiným značkám, kterých si také nesmírně vážím. Ferrari je však jediné a jedinečné.

V kruhovém sále jsou zaznamenána jména všech závodníků Ferrari ve formuli 1, nyní uprostřed stojí monopost typu F2008 (ex-Felipe Massa) a v půlkruhu jsou vystaveny chronologicky vozy z mistrovství světa F1 (resp. vypsaného pro F2 v letech 1952 - 1953, kdy dominoval dvoulitrový čtyřválec Ferrari typu 500 F2). Zprava to jsou Ferrari 500 F2 (Alberto Ascari dvakrát mistrem světa), D50 (převzatý osmiválec Lancia, 1955), šestiválce 246 F1 (1958) a 156 (1963), ploché dvanáctiválce 312T (1975 Niki Lauda) a 312T4 (1979 Gilles Villeneuve), vidlicový dvanáctiválec F1-90 (1990 Alain Prost) a vidlicový desetiválec F2004 (2004 Michael Schumacher). Další vozy formule 1 jsou v jiných sálech. Vitríny plné modelů F1, pohárů a fotografií připomínají mistry světa od Juan-Manuela Fangia po Kimiho Räikkönena. Přestože většinu exponátů už znám, na prohlídku mi dvě hodiny nestačily.

TOM HYAN, Maranello (MO)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

Museo Ferrari Maranello 2018
Nejnovější články

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo TH Auto 2018 je hotovo! Vycházíme už třetí rok! Zavedli jsme vydávání... čti více

PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH

Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty... čti více

ŠKODA AUTO – PRVNÍ PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY

Pařížský autosalon slaví 120 let. Letos opět přinesl mnoho zajímavého, přestože jej některé... čti více