004 MY LIFE FULL OF CARS – VZPOMÍNKA NA ŽENEVU

004 MY LIFE FULL OF CARS – VZPOMÍNKA NA ŽENEVU

Ferrari F-50

Každé první pondělí v březnu jsem 29 let spěchal buď na letiště, anebo ve čtyři ráno vyjížděl automobilem vlastním či testovacím směrem Ženeva. Byl to jeden z highlightů roku! Mezinárodní autosalon v Ženevě patřil k těm nejoblíbenějším, protože se koná na neutrální půdě a vystavují karosáři i malí výrobci, kteří jinde nejsou. Stejně tak není show ve znamení obrovských stánků domácích výrobců jako ve Francii nebo Německu, expozice jsou vyvážené tak, jak odpovídá významu značek.

Z evropských autosalonů jsem Ženevu nevynechal ani jednou od roku 1991, takže loni to bylo podevětadvacáté. Ženeva je nejdůležitějším evropským autosalonem, Mekkou pro příznivce automobilů a jejich techniky, jako jediná se pořádala na starém kontinentu každý rok. Patří pro mě k nejoblíbenějším, spolu s americkým Detroitem a New Yorkem, když do Tokia už mi finanční náročnost nedovoluje cestovat. Na autosalony v Turínu s úžasnou atmosférou expozic karosářských mistrů, či klasické britské v Birminghamu nebo Londýně můžeme už jen vzpomínat, a to nemluvím o mezinárodních přehlídkách v Brně nebo v Lipsku. Virtuální realita je ovšem nikdy nemůže nahradit.

Bohužel s tímto názorem začínám být v menšině, i mnozí dnešní motorističtí novináři se radují, když na autosalon nemusí! Pro mě sice zrušení Ženevy tři dny před otevřením autosalonu není zásahem do rozpočtu jako pro vystavovatele, kteří už měli stánky téměř dokončené, ale událostí o to víc citlivější. Jako zlikvidovaný šéfredaktor časopisu Automobil jsem byl vymazán ze seznamu těch, které dovozci zvou na zahraniční premiéry nových automobilů, s čímž samozřejmě pohasly mnohé kontakty se světem, takže Ženeva byla vždy vítanou příležitostí, jak tyto kontakty udržovat a rozvíjet. Letos tedy zklamání, dvouletá přestávka bude trochu dlouhá!

Z těch devětadvaceti cest na autosalon v Ženevě jsem většinu absolvoval na vlastní pěst automobilem, přesto bych však chtěl poděkovat dovozcům Ford a Hyundai, ale zejména společnosti Škoda Auto, za možnost účasti na novinářských zájezdech do Ženevy. Přikládám několik fotografií z autosalonu v Ženevě 1995, tedy z doby, kdy byl svět ještě v pořádku.

TOM HYAN, Ženeva 1995 (CH)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

AUTOSALON ZENEVA 1995
Nejnovější články

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo devátého ročníku TH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více