Za volantem – ŠKODA KODIAQ

Za volantem – ŠKODA KODIAQ

Prvním testovaným vozem byla Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 se zážehovým čtyřválcem a automatizovanou převodovkou DSG

Málokterý vůz značky Škoda byl očekáván s takovým napětím jako novinka kategorie SUV, pojmenovaná po silném a vytrvalém aljašském medvědovi. Nový automobil české značky jsme vyzkoušeli ještě před informačním embargem...

Usedli jsme za volant sériového Kodiaqu jako vůbec první novináři z České republiky, a hned je třeba říci, že nezklamal naše očekávání. Jeho vývoj jsme sledovali zblízka už delší čas, poprvé jsme viděli velké až sedmimístné SUV značky Škoda na zvláštní akci v listopadu 2013 v Mladé Boleslavi, kde se tehdy představil automobil ještě s kódovým označením SK 376/1 DEF, který po zhlédnutí představiteli koncernu Volkswagen Group (mj. Martin Winterkorn) doznal určitých stylistických úprav. Změnila se silueta zadní části karoserie, tehdy ještě příliš těžkopádná, za lehčí elegantnější design, aniž došlo ke změně užitných vlastností. Definitivní tvary pak prozradila studie Vision S, představená na autosalonu v Ženevě 2016 (vybraní novináři ji viděli už 24. února při setkání ve Škoda Design Center v Česaně), která také naznačila cestu k alternativním pohonům (PHEV: zážehový čtyřválec 1.4 TSI/115 kW a elektromotor 85 kW). Vývoj elektrifikovaných verzí ostatně potvrdil Bernhard Maier, nový předseda představenstva Škoda Auto, jak na akci v Mladé Boleslavi, tak při zahájení dynamického představení vozu novinářům v polovině listopadu na Mallorce.

„Daří se nám, bude to nejlepší obchodní rok ve 121 let dlouhé historii naší společnosti, jedné z nejstarších automobilek světa," prohlásil Bernhard Maier při prezentaci v hotelu Hilton Sa Torre na Mallorce, a dodal: „Právě Kodiaq je vozem, s nímž vyrážíme objevovat nové možnosti, vstupujeme do nového segmentu, chceme získat nové klienty. Rozšiřujeme nabídku o skutečně silný model, s nímž bude Škoda atraktivnější, poskytne ještě více komfortu, jistoty a informací v reálném čase. Je to jen začátek, Kodiaq zahájí širokou ofenzívu nových modelů SUV značky Škoda. Jsme na ten vůz opravdu pyšní..."

Mallorca nás přivítala neobyčejně deštivým počasím, ale na tamějším kluzkém asfaltu o to více vynikly velmi dobré jízdní vlastnosti největšího vozu Škoda současné produkce. Jako obvykle jsme pro první jízdy zvolili automobil se zážehovým motorem, přestože diesely se prodávají více, ale pro posouzení kvality jízdy je vždy benzinový motor vhodnější. Dlužno říci, že při prvním kontaktu v plochém terénu severu Dánska (také pršelo) jsme v obou dvoulitrových typech TSI a TDI nepocítili potřebu měnit standardně nastavený normální jízdní režim, v prudkých stoupáních serpentin španělského ostrova z Palmy přes Valdemossu a zpátky však přišla záhy k dobru rychlejší reakce poháněcí soustavy v režimu Sport (poprvé po mnoha testech jsem absolvoval tuto trasu v opačném směru).

Více, včetně přehledu modelů a technických údajů, najdete v internetovém časopise TH Auto číslo 8/2016, který vyjde na tomto webu začátkem prosince. Zatím alespoň předkrm se snímky testovaných vozů s pohonem všech kol, červeným 2.0 TSI 132 kW a modrošedým 2.0 TDI 140 kW.

TOM HYAN, Palma de Mallorca (E)

Foto TOM HYAN (TH Motormedia)


Fotogalerie k článku

ŠKODA KODIAQ
Nejnovější články

TH AUTO číslo 4 právě vyšlo!

Čtvrté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 3 právě vyšlo!

Třetí číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 2 právě vyšlo!

Druhé číslo devátého ročníku TH Auto 2024 právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více