KIA OPTIMA 2016 – druhá fáze

KIA OPTIMA 2016 – druhá fáze

Nová karosářská varianta Sportswagon v provedení Optima GT před startem testovacích jízd v Mnichově

V Evropě reprezentuje největší sedany korejské automobilky Kia Motors nová generace Optima, představená novinářům koncem loňského roku ve Frankfurtu. Letos jsme se v Mnichově zúčastnili uvedení druhé fáze, a to kombi Optima Sportswagon, sportovní verze Optima GT, sportovní výbavy GT-Line (pro standardní Optimu) a hybridního provedení PHEV. Vozy se již prodávají na českém trhu.

Dlouhou řadu automobilů Kia střední třídy reprezentovaly nejprve licenční produkty Mazda, pak přišel i na český trh Clarus (Credos), rovněž s díly Mazda, a teprve od dvou generací Magentis (2000 MS, 2005 MG) lze hovořit o vlastní korejské konstrukci. Navzdory použití jména Optima na vybraných zámořských trzích už dříve, hovoříme o nové Optimě (TF) z roku 2010 jako o první generaci i proto, že se stala rovnocenným konkurentem ostatním, a to nejen technikou, ale i designem, přinášejícím dávku originální elegance.

Na sklonku roku 2014 jsme si poprvé v novém Kia Design Center v Namyangu prohlédli nástupce druhé generace (JF), který přes jistou podobnost je zcela novým vozem. Nová Optima je samozřejmě lepší než ta předcházející, má příjemné jízdní vlastnosti s patřičnou dávkou komfortu, jak se na velký sedan sluší. Vzniklo už více než jeden milion vozů od roku 2010 (výroba v Koreji, USA a Číně) včetně hybridní verze. Nová generace nabídne více, po sedanu přichází v Evropě do prodeje také kombi Sportswagon, jehož design naznačila studie Sportspace na Ženevském autosalonu 2015, a rovněž Plug-In Hybrid (zatím jen pro sedan). Na první pohled novou Optimu odlišuje třetí boční okno ve sloupku C (dříve jen ve dveřích), rozvor náprav se prodloužil o 10 na 2805 mm, ale při téměř nezměněných vnějších rozměrech (délka +10 mm, šířka +25 mm, výška +10 mm) vyniká Optima lepším využitím obestavěného prostoru, zejména pro cestující vzadu.

Pro Evropany se samozřejmě staví na vznětovém čtyřválci U-II s objemem válců 1,7 litru a zvýšeným výkonem na 104 kW (141 k). Pro různé části světa jsou v nabídce různé zážehové čtyřválce, do Evropy zatím míří jen dvoulitr, spojený s elektromotorem ve verzi Plug-In Hybrid (celkový systémový výkon 151 kW, resp. 205 k). Základem je šestistupňová převodovka s přímým řazením pro U-II, alternativou samočinné řazení, v případě U-II s automatizovanou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou (suché spojky, úspěšně dimenzovány pro 340 N.m turbodieselu), ve druhém v klasické šestistupňové podobě s kapalinovým měničem momentu. Lahůdkou je Optima GT, nabízená i jako Sportswagon, a to s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 180 kW (245 k), spojeným se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Více o nových verzích Optimy najdete v internetovém časopise TH Auto 6/2016, který vyjde na těchto stránkách počátkem října 2016.

TOM HYAN, Frankfurt/Mnichov (D)

Foto Tom Hyan


Fotogalerie k článku

KIA OPTIMA 2016
Nejnovější články

TH AUTO číslo 1 právě vyšlo!

První číslo jubilejního desátého ročníku TH Auto 2025právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání... čti více

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více