FORD FOCUS 2022 - MY LIFE FULL OF CARS (001)

FORD FOCUS 2022 - MY LIFE FULL OF CARS (001)

Ford Focus mám rád od okamžiku, kdy jsem se svezl ve voze první generace. Stalo se tak ve francouzském Deauville, když nový Focus v roce 1998 vstoupil na trh jako náhrada Escortu. Nové jméno znamenalo zcela nový automobil. Poslední Focus jsem zatím vyzkoušel letos v prosinci.

Čtvrtá generace Focusu přišla na evropský trh v červnu 2018 coby pětidveřový hatchback nebo kombi, ale stejně jako Fiesta už bez zážehových čtyřválců. Etalonem jízdních vlastností byl už první Focus v roce 1998, evropský Car of the Year 1999 a americký North American Car of the Year 2000, jediný klasický automobil světa, kterému se podařilo získat toto prestižní ocenění v Evropě i v Americe. Všechny další generace Focusu v tomto trendu pokračují, prodej čtvrté byl zahájen v červnu 2018. Navíc každá ze čtyř generací Focusu dobyla titul Auto roku v České republice, což je také nepřekonaný výsledek.

Nové Focusy IV poháněly výhradně motory přeplňované, základem je zážehový EcoBoost 1.0 ve dvou variantách 74 a 92 kW (tedy 100 a 125 k), který byl vždy ze všech tříválců nejlepší, o čemž svědčí tři absolutní tituly prestižní anketyInternational Engine ofthe Year(a šestinásobné vítězství ve třídě do 1,0 litru). Po modernizaci byla větší verze EcoBoost 1.5 nahrazena variantou 1.0 Mild-Hybrid s výkonem 92 a 114 kW (125 a 150 k), zatímco nabídku dále doplňují vznětové motory EcoBlue 1.5 (v ČR s výkonem 85 kW/115 k). Novou strategii atraktivních modelů Active se zvýšeným podvozkem a doplňky ve stylu SUV, resp. terénních vozů, uvedl Ford v Evropě na malé Fiestě (2018), kterou záhy následoval Focus Active, a to jak v provedení hatchback, tak kombi.

„Je to úspěšná historie delší dvaceti let, Focus vždy vynikal atraktivním designem a prvotřídními jízdními vlastnostmi," prohlásil Roelant de Waard, generální ředitel Ford of Europe pro osobní vozy, s nímž jsem měl tu čest sdílet testovací Fordy na dřívějších dynamických prezentacích. Nyní jsem vyzkoušel Focus Kombi Active po faceliftu a modernizaci, která zahrnuje posílenou konektivitu SYNC4 s největším displejem v tomto segmentu (úhlopříčka 13,2 palce), aktualizace online a světlomety Dynamic Pixel LED. Ve výkonnější verzi 114 kW (155 k) se systémem Mild-Hybrid Belt-ISG 11,5 kW (48 Voltů) vykazuje vůz značně lepší dynamiku, přičemž jízdní vlastnosti jsou nadále příkladné. Zavazadlový prostor kombi o objemu až 1653 litrů překonává uspořádáním i velikostí mnohé SUV.

Více o testu Ford Focus Kombi 1.0 mHEV najdete v příštím čísleTH Auto1/2023.

Foto Tom Hyan a TH Motormedia


Fotogalerie k článku

FORD Focus 2022
Nejnovější články

TH AUTO číslo 12 právě vyšlo!

Dvanácté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 11 právě vyšlo!

Jedenácté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více

TH AUTO číslo 10 právě vyšlo!

Desáté číslo devátého ročníkuTH Auto 2024právě vyšlo! Zavedli jsme vydávání internetového... čti více