PAŘÍŽSKÉ PREMIÉRY PO 120 LETECH
3.10.2018 16:30
Pařížský autosalon slaví 120 let. Novinky Škoda Auto už jsme představili, podívejme se na ty další. Rozhodně jich nebylo málo, jak se nám někteří experti snaží namluvit. I při absenci různých značek to byla velmi zajímavá podívaná.
Přestože direktivní zásahy neznalých (a v příslušném oboru nevzdělaných) politiků z Bruselu se všemožně snaží automobilový průmysl dostat do slepé uličky, jejich konstruktéři jsou chytřejší než funkcionáři a vždy vyřeší i nejtěžší úkoly. Platí to především o snižování emisí, na něž se Bruselští zaměřili podobně jako policie na měření rychlosti. Automobilky však na vše mají odpověď. Problém je pouze v tom, že dražší řešení musí někdo zaplatit, a pokud na to nemá, přestane si inovativní výrobky kupovat. Pokrok rozhodně nepřichází tak, jak bychom si přáli. V dnešní situaci, jak je nastavena, lze emisním limitům vyhovět jen elektrifikací vozidel, která však naráží na nedostatečnou infrastrukturu. A v tom nemají evropští úředníci komu co nařídit, protože to jsou investice, na něž většinou není, či vlády nechtějí dát. A předražené elektromobily? Nemají šanci, protože když za cenu jednoho elektrického můžete mít tři běžné vozy, kdo by si elektrické kupoval...
Problémů k řešení je tedy více, ale o nejrůznější vize, prezentované právě na Pařížském autosalonu 2018, rozhodně nouze nebyla. Pokud se elektrická vozidla budou vyrábět ve větší míře, musí být dostečný jejich reálný dojezd, vyřešeny sítě dobíjecích stanic a snížena pořizovací cena. Nová doba tak přináší nové výzvy a sledovat současný vývoj je bezesporu nadmíru zajímavé. Všechny automobilky, i ty které v Paříži chyběly, představují své ambiciózní plány, v nichž však nenacházíme dosti důležitou věc, a to seriozní prognózu zájmu, resp. kupní síly koncového klienta! Jinak jsou to nápady velké! Nejdále šel Renault, který doma v Paříži završil trilogii v oblasti mobilních služeb uvedením třetího konceptu řady EZ, tentokrát v podobě luxusního osobního vozu EZ-ULTIMO, a to opět s autonomní funkcí jako EZ-GO (osobní přepravník ze Ženevy 2018), či EZ-PRO (robotický prostředek pro rozvážku zboží ve městě, uvedený na IAA 2018 v Hannoveru). Jde o demonstraci technických možností, jež však vyžadují zcela jiné uspořádání dopravy, což rozhodně nelze změnit přes noc...
Na autosalonu v Paříži ovšem byly zajímavé premiéry i jiných než elektrických vozidel, některá z nich představujeme v naší fotoreportáži. Více a podrobněji se k autosalonu vrátíme v internetovém časopise TH Auto číslo 10/2018, který vyjde 7. října na tomto webu (rozkliknete vpravo nahoře).
TOM HYAN, Paříž (F)
Foto Tom Hyan